Szkoła perspektyw – publikacje

Poradnik do przeprowadzania diagnozy w szkole w obszarze uczenia się i wielojęzyczności.

Streszczenie poradnika „Diagnoza w szkole – uczenie się i wielojęzyczność” (PDN, 2025)

Poradnik opracowany w ramach projektu Szkoła Perspektyw to kompleksowe narzędzie wspierające diagnozę kompetencji nauczycieli, kadry zarządzającej i uczniów w zakresie umiejętności uczenia się oraz wielojęzyczności. Zawiera zestaw metod i narzędzi zarówno ilościowej, jak i jakościowej oceny, które pomagają placówkom edukacyjnym planować działania rozwojowe.

📊 Część ilościowa obejmuje:

  • samoocenę nauczycieli,
  • ankiety dla nauczycieli, uczniów i rodziców,
  • formularze diagnozy indywidualnych potrzeb.

📋 Część jakościowa zawiera:

  • wywiady ustrukturyzowane z kadrą zarządzającą (w tym wg modelu GROW),
  • narzędzia takie jak TSA™ (Analiza Sposobu Nauczania), profil szkoły, soczewka kompetencji, obserwacje lekcji i uczniów,
  • dziennik kompetencji wielojęzyczności,
  • innowacyjną metodę Fotooceny.

Celem publikacji jest trafna diagnoza potrzeb i zaplanowanie efektywnego wsparcia rozwojowego w szkole – zgodnie z aktualnymi wymaganiami prawnymi oraz europejskimi zaleceniami dotyczącymi kompetencji kluczowych.

KIERUNKI STUDIÓW

all Wydział Nauk Humanistyczno Społecznych i Technicznych Wydział Nauk o Zdrowiu Filia Wydział Zamiejscowy w Kętrzynie

GALERIA ZDJĘĆ

NA SKRÓTY

Block
Olsztyńska Szkoła Wyższa  Telefon rekrutacyjny Skip to content