Wyniki III Edycji Konkursu Dydaktycznego

Kierunek: Wychowanie Fizyczne

Wyniki III Edycji Konkursu Dydaktycznego „Moja lekcja wychowania fizycznego”

dla studentów III roku studiów niestacjonarnych I stopnia
rok akademicki 2024/2025

Z przyjemnością informujemy o rozstrzygnięciu III Edycji Konkursu Dydaktycznego, którego celem było promowanie kreatywnego podejścia do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego oraz rozwijanie umiejętności dydaktycznych studentów kierunku Wychowanie Fizyczne.

Zadaniem konkursowym było opracowanie autorskiego scenariusza zajęć edukacyjnych z wychowania fizycznego, opartego na klasycznych tokach lekcyjnych, z uwzględnieniem nowatorskich rozwiązań i elementów innowacyjnych. Studenci wykazali się nie tylko wiedzą merytoryczną, ale także pomysłowością i dużym zaangażowaniem, co znalazło swoje odzwierciedlenie w wysokim poziomie nadesłanych prac.

Komisja konkursowa w składzie:

  • dr Jadwiga Cyganiuk – przewodnicząca komisji
  • mgr Piotr Czeleń – członek komisji
  • mgr Piotr Stasiewicz – członek komisji

po wnikliwej analizie prac przyznała następujące nagrody i wyróżnienia:

🥇 I MiejsceUrszula Przyborowska

Temat lekcji (gimnastyka podstawowa):
Tworzymy prosty układ na równoważni poprzez marsz z uniesionymi rękami (RR), z asekuracją i bez asekuracji
Praca została doceniona za trafne połączenie klasycznych elementów gimnastyki z bezpiecznym wprowadzaniem uczniów w trudniejszy tor ruchowy, uwzględniający rozwój równowagi i koordynacji.

🥈 II MiejsceVanessa Olczak

Temat lekcji (joga):
Rozwijamy zdolności motoryczne poprzez jogę w połączeniu z muzyką
Autorka z powodzeniem zaproponowała nowoczesne podejście do edukacji fizycznej, łącząc elementy jogi z rytmiką i relaksacją – co czyni tę lekcję atrakcyjną i sprzyjającą wyciszeniu oraz koncentracji.

🥉 III MiejsceJustyna Libera

Temat lekcji (piłka nożna):
Nauczamy podania wewnętrzną częścią stopy z zastosowaniem innowacyjnych ćwiczeń
Scenariusz ten wyróżniał się precyzyjnym opisem metod nauczania techniki piłkarskiej oraz ciekawym zestawem ćwiczeń rozwijających motorykę i precyzję działania.

🎖 WyróżnienieBartosz Sawiniec

Temat lekcji (gry i zabawy):
Kształcimy zdolności motoryczne: siłę, moc, szybkość i orientację przestrzenną na podstawie zabaw „Berek most”, „Wąż”, „Złap złodzieja”
Zaproponowane zabawy zostały ocenione jako atrakcyjne, dynamiczne i wspierające wszechstronny rozwój ruchowy dzieci.

Serdecznie gratulujemy wszystkim Laureatom!
Cieszymy się, że z roku na rok rośnie poziom nadesłanych prac oraz świadomość dydaktyczna naszych studentów. Konkurs ten po raz kolejny pokazał, jak ważna i inspirująca może być rola nauczyciela wychowania fizycznego – kreatywnego, świadomego i otwartego na nowe metody pracy z młodymi ludźmi.

Z wyrazami uznania,
dr Jadwiga Cyganiuk
Kierownik Koła Naukowego z dydaktyki wychowania fizycznego
Olsztyn, 14 czerwca 2025 r.

KIERUNKI STUDIÓW

all Wydział Nauk Humanistyczno Społecznych i Technicznych Wydział Nauk o Zdrowiu Filia Wydział Zamiejscowy w Kętrzynie

GALERIA ZDJĘĆ

NA SKRÓTY

Block
Olsztyńska Szkoła Wyższa  Telefon rekrutacyjny Skip to content